Ofte er vi så fokuserte på våre mål for det nye året at vi glemmer å sette pris på prestasjonene og hendelsene i året som har gått. Med 2023 rett rundt hjørnet er det nå du bør sette deg ned, ta en pause og reflektere over de siste 12 månedene. 

Denne øvelsen vil forberede deg best mulig for januar og det nye året ved å reflektere over hva du har oppnådd i løpet av året som har gått, hvilke hindringer du møtte og overvant, og viktigst av alt, hva du har lært. 

Tenk på det som en ærlig titt på året og hva som gikk bra, prestasjonene dine og ting som kanskje ikke gikk så bra 🥹

 

Generelle refleksjonsspørsmål

Hva var dine største høydepunkter i året?

Hva er du mest stolt av?

Hva gikk bra? Hva gikk ikke bra?

Hva lærte du dette året? 

Hvilke nye ferdigheter fikk du i år?

Hva var mest utfordrende for deg, og hvordan fikk det deg til å føle?

Hva var dine tre største arbeidsprestasjoner? Hva bidro til dem?

Er det noen andre mål bortsett fra arbeidet du oppnådde som du er stolt av?

Har du utviklet noen sunne vaner du ønsker å beholde?

Hva var den beste avgjørelsen du tok hele året? Hva lærte du av det?

 

Mennesker og forhold

Hvordan har forholdet ditt til deg selv endret seg i år?

Hvilke mennesker i livet ditt er du mest takknemlig for?

Hvilken person har inspirert deg mest i år og hvordan?

Hvilken person hadde den største negative innvirkningen på livet ditt? Hvorfor?

Hvilke nye relasjoner forbedret livet ditt? Hvem? Hvordan?

 

Året som kommer

Hvordan ville et drømmeår sett ut for deg i 2023?

Hva betyr suksess i 2023 for deg?

Hvilke tre store mål vil du oppnå neste år?

Hvordan skal du oppnå disse målene? (konkrete vaner, handlinger eller prosesser)

Hvilke vaner, atferd eller holdninger må du utvikle eller ta i bruk neste år?

Hvilke vaner og atferd trenger du å endre?

 

 

Vi håper disse spørsmålene har hjulpet deg med å hedre deg selv og dine prestasjoner, og gitt deg litt mer klarhet i målene dine for 2023 og hvordan du skal nå dem ♡


Hvordan redusere stress og angst med fargelegging

Hvordan redusere stress og angst med fargelegging

Vi elsker fargelegging for avkobling og inspirasjon🌷 Les om noen av fordelene i dette innlegget. 
Hvordan: notatbok for din psykiske helse

Hvordan: notatbok for din psykiske helse

Her deler vi hvordan du kan bruke en notatbok til å bedre din psykiske helse i anledning Verdensdagen for psykisk helse.